الیناالینا، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

الینا پرتوی گرم خورشید

شیر مادر برای من بهترین بهترین هاست

1391/11/6 21:46
نویسنده : الینا
158 بازدید
اشتراک گذاری

شیر مادر دارای درجه حرارت مناسب عاری از میکروب و همه جا در دسترس نوزاد است. برای همین هم مامان من به من از این شیر داد.

تغذیه با شیر مادر رابطه عاطفی بین مادر و نوزاد را افزایش می دهد.

اثر رشد روانی شیر مادر:

تماس و توجه مادر به شیرخوار هنگام شیردادن مثل تماس چشم در چشم اثر مطلوبی بر رشد روانی و عاطفی شیر خوار دارد .شیر مادر حاوی عوامل ایمنی زا است که کودک را در برابر عفونت ها و آلرژی محافظت می کند .

ماجرای من و شیر مادر :

همون روز اول که خانوم پرستار من را برای شیر خوردن به مامانم داد اصلا نیازی نبود که مامانم تلاشی بکنه چون زود زود شروع به شیر خوردن کردم و به هیچ وجه از کلستروم یا همون آغوز خودمون چشم نپوشوندم.

کلستروم چیست؟

شیر زرد رنگی است که در ماه های آخر حاملگی و در دو الی چهار روز بعد از زایمان ترشح می شود این شیر در مقایسه با شیر رسیده دارای پروتئین و ویتامین های محلول در چربی است و عوامل ضد میکروب موجود در آغوز به حدی است که به آن واکسن نوزاد می گویند .

 

چه موقعع شیر مادر برای من کافی است ؟

وزن گرفتن نوزاد قابل قبول است .

شیر خواری که خوب تغذیه می شود معمولا ٦ بار در روز ادرار دفع می کند بنابراین کاهش ادار یکی از نشانه های کم آبی است

شیرخواری که خوب تغذیه می شود معمولا احساس رضایت نموده و بی تابی کمتری دارد . 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)